|
| Les verbes pronominaux | |
| | Auteur | Message |
---|
PrincedeBarbin
Nombre de messages : 249 Age : 69 Localisation : An Henvoustoer - Hémonstoir Date d'inscription : 15/12/2008
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux Dim 19 Fév 2012 - 14:27 | |
| Pour en revenir à tommañ, il me semble - mais bon, à vous de juger - qu'une meilleure traductiion bretonne de se réchauffer peut être trouvée dans la célèbre chanson :
tan, tan, tan, da dommañ da Varijanig du feu (3 fois) pur réchauffer Marijanig
d'où j'en conclus un possible tommañ da : réchauffer quelqu'un, y compris au réflexif : se réchauffer : tommañ din, dit , h.a. | |
| | | Ostatu Major; Mestr; Maestro
Nombre de messages : 6623 Age : 58 Localisation : Lutetia Parisiorum Date d'inscription : 09/04/2007
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux Dim 19 Fév 2012 - 16:11 | |
| Pour se demander, on entend (entre autres) nõn (c')houl(enn) en Trégor. Il est curieux qu'on n'en trouve trace dans le corpus de J. GROS.
Dernière édition par Ostatu le Dim 19 Fév 2012 - 16:40, édité 1 fois | |
Nombre de messages : 6623 Age : 58 Localisation : Lutetia Parisiorum Date d'inscription : 09/04/2007
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux Dim 19 Fév 2012 - 16:22 | |
| "se plaindre de quelquvn, en em clem eus vrebenac" Maunoir - 1659
"se plaindre, en hem glemm, pr. en hem glemmet." Dictionnaire de Grégoire de Rostrenen - 1732
"En em glemm a reant abalamour ne gavent enn ti na guin na traou all da efa, nag arc'hant nag aour da gas gant-ho." Emgann Kergidu - Lan Inisan - 1878
"Donet e hra ataù meur a soudard d'en em glem dohein é sellér mar oent ru pé guen kent rein argant d'ou moézi." Kamdro en Anken - L. Herrieu (26 occurrences dans ce livre)
"Goal abret é saù béh étré en deu zén. Er gorig e gav geton é ma bihan é lod étal hani é vestr ; hag un dé en em-glem get huerùoni." Ribardenneu - I.M. HÉNEU (1939)
"Hag en én d’en em-glem dousig ha de huanadal..." Ar bont er velin - Loeiza er Meliner | |
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux Mer 29 Fév 2012 - 14:37 | |
| "gwelc'hi /'gwεhi/ (+ /'gwεlhi/ (rare) ) vb. laver (...) "kersh t'ar wash da nom welc'hi", vas au ruisseau te laver." LPPN - F. Favereau | |
| | | Steve Major; Mestr; Maestro
Nombre de messages : 137 Age : 72 Localisation : Paris Date d'inscription : 11/07/2007
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux Mer 29 Fév 2012 - 14:53 | |
| - Ostatu a écrit:
- Pour se demander, on entend (entre autres) nõn (c')houl(enn) en Trégor. Il est curieux qu'on n'en trouve trace dans le corpus de J. GROS.
Pas avec le réflexif en breton: *en em dommañ dinIl ne faut pas prendre le français pour l'étalon universel... Steve | |
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux Mer 29 Fév 2012 - 15:06 | |
| Je ne prends rien du tout. Je ne fais que décrire des faits. Ce qui est certain, c'est qu'on entend des locuteurs naturels trégorrois dire nõn c'houl(enn) pour se demander. Qu'as-tu entendu de ton côté ? Comment dit-on (dirait-on) du côté des Sept Saints : il se demande s'ils viendront aujourd'hui (par ex) ? | |
| | | Steve Major; Mestr; Maestro
Nombre de messages : 137 Age : 72 Localisation : Paris Date d'inscription : 11/07/2007
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux Mer 29 Fév 2012 - 15:09 | |
| Pardon, c'était la mauvaise citation. Je voulais dire:
"d'où j'en conclus un possible tommañ da : réchauffer quelqu'un, y compris au réflexif : se réchauffer : tommañ din, dit , h.a."
Le réflexif n'est pas possible avec da en breton.
Pour "se demander", on dit bien comme en français, avec réflexif:
'n on/om c'houl(enn)
Steve | |
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux Mer 29 Fév 2012 - 15:16 | |
| On peut avoir cette construction avec l'auxiliaire être (& avec un tout autre sens) : tomm(a)et eo dezhañ, il est émêché.
mais là il s'agirait du verbe inchoatif tommaat : bezañ tommaet da ub.
"Ha hui e duemmei d'omb ur gastrolen ha hui lacei sucr geton." "Ha oé tuemmet souben dehé d'ou dijuniau." A liù el loér hag er stéred - I. An Diberder
tommañ udb. da ub. = (ré)chauffer qch à qqn
en tout cas, tout comme Steve, je n'ai jamais lu ni entendu : *en em dommañ da ub. | |
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux Lun 5 Mar 2012 - 17:20 | |
| Les verbes pronominaux dans A liù el loér hag er stéred :
"kar m'em es drouc ha hellan ket im asten el m'i faot t'ein ir garrigél." p.40 "Ur hueuh drest en deiau eral, im gaved ur vapeur Angles te bas." p.48 "Ind e gavas kaled im guitat." p.68 "En eilvet tra, huei e rei dehon ur fourchet, hag azi han im dagei aben." p.79 "Azi huei im droup, ha huei im zidroumpei." p.89 "Hui im dromp, marsi, ozegan." p.331 "Kar huei hag hou martoloded im soursian ket." p.91 "Faot ket jamés kaoud eun na im sponten, mem begalé." p.98 "Met faot cet im spontein." p.309 "I faot ket é im fatekein i brochen, e laras er siren d'hei, kar en traù-sé hou fateik." p.110 "Hous chet afer a im jenen aùid en traù-si." p.116 "Han im daolas ar bennau i zauhlin de houlen pardon ged er pousin..." p.116 "Pe lareh t'en im derél ar me ven ir mour, mi er gré aùit plijen d'oh." p.119 "Hous ched afér a im lahein kemet-si." p.117 "hi im lah centoh avit bout chomet marsi cant vlé in tachad-si." p.344 "Azi ou des im anaùet." p.125 "Hei im laukas ir blasen get hi frih hag hé amenen." p.142 "Azi hi gemiras hi stegèl loréz hac im locas a-scour doh er hueen." p.328 "Ha hi des im laceit in hent." p.324 "Pe dint ariù d'en noz ir gér, ou hoén e oé prest, oé ket meit im lacat doh taol." p.251 "M'em bes groeit trou en aod, de charrein tammigiau couot, avit im duemmet, car m'em bes irouid." p.160 "Hag er mézeu im goller ket ken fonnapl èl ir herieu vras." p.166 "M'em bes im zihuennet ken ma ellen." p.193 "Ha ellé cet anehé im andur ou dau." p.202 "Ha hui im amusei pèl ir marhad en di-si." p.203 "Don ket curius, e laras en ozegan dehi : mi garê goéret mar im blejet ir gér-man." p.207 "Hei e rigôlé geté, comans e hré im acoustum dohté." p.218 "Hui e ellei im installein ir gambr e gareet, e laras en ozegannez dehé." p.236 "N'hani couh im glemmé." p.258 "Damb dré en tu clei, hac azi ni im zibassei." p.263 "Azi m'oé chanchet hent ha ou boé im zibasset." p.318 "Chetu oeit im brezantet dehé ur péh den bras... " p.283 "Ne glacet cet na unan, na daù, na tri, hous chet afer meit gobér dehé im zispartei." p.284 "Pa vé bet men dehorn pi me halon, pi men digosti e ve bet, m'é bet gellet im bansein." p.295 "Pe arivant t'er yas, ind gomansas de hoarhet unan doh en al heb biscoah bout im guilet jamès." p.309 "Car oéran cet im chervij dohti." p. 315 "Met pe dou ré a fal amzir hui im sov ar er carrecau." p.342 "Ha hui a zoh 'r yas, hui im armei ha hui e zalhei de dennein arnê cen pou ind taolet tout t'er yas." p.363 "Cerhet de laret d'er sudarded pas im ziranj hanni dohté iraoc ter eur orloj, car cav en des repoz." p.412 | |
| | | Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Les verbes pronominaux | |
| |
| | | | Les verbes pronominaux | |
|